onsdag 10. oktober 2012

Julen på vei ?

Idag har jeg og kidsa vært hjemme og bare kosa oss . Og veit dere hva vi koset oss med ? Joda, mamsen i huset har en periode i september/oktober der julefilmer og julesanger må ses og høres på. Så dag fikk jeg og datteren i huset den iveren etter og titte på julefilm. Astrid Lindgrens jul og første episodene av Amalies Jul. hehe . huffamei. Jaja , er bare sånn og det ser ut til at det smitter på frøkna også.
Ellers idag har jeg begynt og tenkt tanken på og pakke ned noen ting til vi skal flytte. Vi har flyttet 5 ganger på de syv årene vi har vært en familie så vi er drevne i gamet for og si det sånn. Så da tenker jeg at denne siste gangen (forhåpentligvis?) ska jeg være tidlig ute og HÅPE på og få flyttet inn før jul. Det hadde vært knall julegave til oss det.
Har en travel helg i møte. Vesla skal på 2 bursdager og vi andre skal oppi huset og male+snekker sysler. Det er så typisk at vi skal være den sinkende faktoren. For snikkerene som driver oppi der er raske, neste er taket og så går det bare slag i slag til alt er ferdig. Og jeg er redd det er jobben som er igjen i gamlestua som er det som tar lengst tid viss vi ikke får ut fingern.
Så da skal jeg male, og kansje hjelpe til med litt gulv legging. Må ivertfall få til ett rom der vi kan varme opp så barna kan være med. Håpløst når en ikke har barnepike så da er det greit med ett ferdig rom som er oppvarmet.
Ok, da er det farmen snart ,og det må vi da få med oss ! Storbonden er jo veldig 1912 i synet på kvinne og mann sammen. haha, det må da være en spøk eller ?

Ha ivertfall en fin kveld, bilder blir det fler av etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar