torsdag 12. april 2012

Geiter

Kan begynne og skrive litt om planene vi har. Eller de vi har felles er at vi skal ha Saudrift på gården. JEG skal ha litt mer og velge i hadde jeg tenkt. Jeg kan ikke se for meg et liv uten geiter, jeg er oppvokst med de dyra og skal ha med meg en gjeng til fjellgården vår. Besteforeldrene mine har alltid hatt geiter og jeg har lært hvordan jeg skal stelle de og hvordan de liker og ha det. Jeg har også lært hvordan jeg skal ta i mot killinger og Lam når den tid kommer.
Jeg er litt usikker på hvilke geitrase jeg skal gå for. De geitene jeg er vant med er vanlige melkegeiter,kashmir og boer . Jeg har en liten forkjærlighet for kashmir og boer ettersom bestemor fikk tak i det når de leverte melkegeitene for noen år siden.

Er hun ikke skjønn?
Hun er voksen nå, men det har kommet en til nesten helt lik i fjøset hos bestemor og bestefar. Tror de har litt blanding av boer i seg.
Ivertfall så skal jeg ha sånne vakkre skapninger hos oss. Jeg kan jo bruke den varme ulla deres til noe produktivt eller selge den til andre som har interesse også.

Dere som har interesse og leser bloggen må bare spørre meg om det er noe dere lurer på ang geitestell . Jeg kan masse om Kaniner og høner også:) Bare spør !

Jeg kommer til og legge ut ett innlegg om hvert av rasene vi skal ha på gården. Stay tuned .

God kveld !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar